Salvador Pagès, director de la Cooperativa La Obrera Mataronense

Visita teatralitzada

Diumenge 12 d'abril de 2026 / 12 h / Nau Gaudí. Col·lecció Bassat d’Art Contemporani (C. de la Cooperativa, 47)
Activitat gratuïta

Viurem una visita teatralitzada a la Nau Gaudí en la que coneixerem la història de la cooperativa i l'encàrrec que Pagès va fer a Gaudí.

Salvador Pagès i Inglada va ser l'ànima i el líder de la primera cooperativa de producció a l'Estat espanyol, la Sociedad Cooperativa La Obrera Mataronesa, fundada a Mataró el 1864.

Salvador Pagès, director de la cooperativa, defensava que La Obrera no s’havia de limitar a uns objectius merament econòmics, sinó que havia de fer realitat els serveis necessaris dels cooperativistes per viure, treballar, instruir-se i esbargir-se. I va encarregar a un jove Antoni Gaudí, donar forma al seu ideal.

L'actor Jaume Amatller, Notxa, interpreta a Salvador Pagès.

Cal reserva prèvia al telèfon 93 741 29 30 de dilluns a divendres de 9 a 14 h. 

Organitza: Consorci Museu d’Art Contemporani de Mataró

També et pot interessar…